maandag 18 januari 2010

een ramp in Haïti!

De afgelopen dagen heb ik met afgrijzen gekeken naar de beelden die uit het door een aardbeving getroffen Haïti komen!

Eén verhaal heeft mij heel erg geraakt, het gaat om de redding van een 11 jarig meisje dat live door CNN werd verslagen... op de tv hoorden je haar om haar vader en hulp schreeuwen en wat had ze een pijn.
Ze zat vast met haar schouder en been onder een betonnen plaat.
na uren te hebben geschreeuwd en doodop te zijn werd ze bevrijd en naar een ziekenhuis (of wat daarvan over was) gebracht, waar ze uiteindelijk toch stierf omdat er geen middelen meer waren om haar wonden te verzorgen.
Haar laatste woorden "laat me alsjeblieft niet doodgaan!"............

ik wil iedereen oproepen geld te storten op:


en dit kaarsje is voor haar en alle andere getroffenen!

1 opmerking:

Kathleen zei

ben er ook erg door geraakt...
krijg er echt kippenvel van!

kheb van de week koekjes gekocht die kindjes zelf gebakken hadden op hun school, om centjes in te zamelen voor die getroffen mensen...
in het ziekenhuis stond ook een grote urne om geld in te doneren, daar had ik ook nog een bedragje in gegooit.

das inderdaad het minste wat we kunnen doen...